84 items tagged "Carter"

Wyników 1 - 20 z 84

Go Tell It On The Mountain – The Blind Boys Of Alabama

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 19 grudzień 2016

To bardzo amerykański album, bardzo amerykańskiego zespołu z bardzo amerykańskimi gośćmi specjalnymi. Sam zespół jest absolutnym fenomenem, istnieje w zasadzie od zawsze, a na pewno dłużej niż wszyscy jego słuchacze. Do dziś w oficjalnym składzie zespołu pojawiają się, czasem nawet na koncertach Clarence Fountain i Jimmy Carter – dwóch pozostałych przy życiu członków – założycieli zespołu, który powstał jako chór szkolny w szkole dla niewidomych w jednym z miasteczek w Alabamie w 1939 roku.

Go Tell It On The Mountain – The Blind Boys Of Alabama

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 19 grudzień 2016

To bardzo amerykański album, bardzo amerykańskiego zespołu z bardzo amerykańskimi gośćmi specjalnymi. Sam zespół jest absolutnym fenomenem, istnieje w zasadzie od zawsze, a na pewno dłużej niż wszyscy jego słuchacze. Do dziś w oficjalnym składzie zespołu pojawiają się, czasem nawet na koncertach Clarence Fountain i Jimmy Carter – dwóch pozostałych przy życiu członków – założycieli zespołu, który powstał jako chór szkolny w szkole dla niewidomych w jednym z miasteczek w Alabamie w 1939 roku.

Go Tell It On The Mountain – The Blind Boys Of Alabama

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 19 grudzień 2016

To bardzo amerykański album, bardzo amerykańskiego zespołu z bardzo amerykańskimi gośćmi specjalnymi. Sam zespół jest absolutnym fenomenem, istnieje w zasadzie od zawsze, a na pewno dłużej niż wszyscy jego słuchacze. Do dziś w oficjalnym składzie zespołu pojawiają się, czasem nawet na koncertach Clarence Fountain i Jimmy Carter – dwóch pozostałych przy życiu członków – założycieli zespołu, który powstał jako chór szkolny w szkole dla niewidomych w jednym z miasteczek w Alabamie w 1939 roku.

Go Tell It On The Mountain – The Blind Boys Of Alabama

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 19 grudzień 2016

To bardzo amerykański album, bardzo amerykańskiego zespołu z bardzo amerykańskimi gośćmi specjalnymi. Sam zespół jest absolutnym fenomenem, istnieje w zasadzie od zawsze, a na pewno dłużej niż wszyscy jego słuchacze. Do dziś w oficjalnym składzie zespołu pojawiają się, czasem nawet na koncertach Clarence Fountain i Jimmy Carter – dwóch pozostałych przy życiu członków – założycieli zespołu, który powstał jako chór szkolny w szkole dla niewidomych w jednym z miasteczek w Alabamie w 1939 roku.

Santana IV – Santana

Category: Płyta tygodnia
Utworzone: 24 maj 2016

Zespół Santana w zasadzie nigdy nie przestał istnieć. Od swojego nagraniowego debiutu w końcu lat sześćdziesiątych Carlos Santana często wykorzystywał muzyków zespołu w swoich projektach. Prawdziwie pierwotny skład to jednak ten, który z niewielkimi zmianami personalnymi nagrał pierwsze 3 autorskie płyty Carlosa Santany – „Santana”, „Abraxas” i „Santana III”. Wszystkie one na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku były wielką sensacją i sprzedały się w nakładach, o których z pewnością marzyło wielu innych debiutantów. Później skład zespołu ulegał większym zmianom, choć niektórzy z muzyków – jak choćby Michael Schrieve, czy Michael Carabello pojawiali się systematycznie na przeróżnych, lepszych i tych słabszych płytach Carlosa Santany.

Santana IV – Santana

Category: Płyta tygodnia
Utworzone: 24 maj 2016

Zespół Santana w zasadzie nigdy nie przestał istnieć. Od swojego nagraniowego debiutu w końcu lat sześćdziesiątych Carlos Santana często wykorzystywał muzyków zespołu w swoich projektach. Prawdziwie pierwotny skład to jednak ten, który z niewielkimi zmianami personalnymi nagrał pierwsze 3 autorskie płyty Carlosa Santany – „Santana”, „Abraxas” i „Santana III”. Wszystkie one na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku były wielką sensacją i sprzedały się w nakładach, o których z pewnością marzyło wielu innych debiutantów. Później skład zespołu ulegał większym zmianom, choć niektórzy z muzyków – jak choćby Michael Schrieve, czy Michael Carabello pojawiali się systematycznie na przeróżnych, lepszych i tych słabszych płytach Carlosa Santany.

Santana IV – Santana

Category: Płyta tygodnia
Utworzone: 24 maj 2016

Zespół Santana w zasadzie nigdy nie przestał istnieć. Od swojego nagraniowego debiutu w końcu lat sześćdziesiątych Carlos Santana często wykorzystywał muzyków zespołu w swoich projektach. Prawdziwie pierwotny skład to jednak ten, który z niewielkimi zmianami personalnymi nagrał pierwsze 3 autorskie płyty Carlosa Santany – „Santana”, „Abraxas” i „Santana III”. Wszystkie one na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku były wielką sensacją i sprzedały się w nakładach, o których z pewnością marzyło wielu innych debiutantów. Później skład zespołu ulegał większym zmianom, choć niektórzy z muzyków – jak choćby Michael Schrieve, czy Michael Carabello pojawiali się systematycznie na przeróżnych, lepszych i tych słabszych płytach Carlosa Santany.

Santana IV – Santana

Category: Płyta tygodnia
Utworzone: 24 maj 2016

Zespół Santana w zasadzie nigdy nie przestał istnieć. Od swojego nagraniowego debiutu w końcu lat sześćdziesiątych Carlos Santana często wykorzystywał muzyków zespołu w swoich projektach. Prawdziwie pierwotny skład to jednak ten, który z niewielkimi zmianami personalnymi nagrał pierwsze 3 autorskie płyty Carlosa Santany – „Santana”, „Abraxas” i „Santana III”. Wszystkie one na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku były wielką sensacją i sprzedały się w nakładach, o których z pewnością marzyło wielu innych debiutantów. Później skład zespołu ulegał większym zmianom, choć niektórzy z muzyków – jak choćby Michael Schrieve, czy Michael Carabello pojawiali się systematycznie na przeróżnych, lepszych i tych słabszych płytach Carlosa Santany.

Hot House Flowers – Wynton Marsalis

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 29 luty 2016

Wynton Marsalis w moim Kanonie Jazzu. Koniec świata…? Niekoniecznie. Naczelny kustosz historii muzyki improwizowanej potrafi grać na trąbce, tyle, że uważa co innego za swoje główne zajęcie. Jednak część jego nagrań z pewnością do Kanonu Jazzu trafić powinna. To nie tylko „Hot House Flowers”, ale również „Live At Village Vanguard”, czy „Joe’s Cools Blues” nagrane z ojcem – doskonałym pianistą Ellisem Marsalisem.

Hot House Flowers – Wynton Marsalis

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 29 luty 2016

Wynton Marsalis w moim Kanonie Jazzu. Koniec świata…? Niekoniecznie. Naczelny kustosz historii muzyki improwizowanej potrafi grać na trąbce, tyle, że uważa co innego za swoje główne zajęcie. Jednak część jego nagrań z pewnością do Kanonu Jazzu trafić powinna. To nie tylko „Hot House Flowers”, ale również „Live At Village Vanguard”, czy „Joe’s Cools Blues” nagrane z ojcem – doskonałym pianistą Ellisem Marsalisem.

Hot House Flowers – Wynton Marsalis

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 29 luty 2016

Wynton Marsalis w moim Kanonie Jazzu. Koniec świata…? Niekoniecznie. Naczelny kustosz historii muzyki improwizowanej potrafi grać na trąbce, tyle, że uważa co innego za swoje główne zajęcie. Jednak część jego nagrań z pewnością do Kanonu Jazzu trafić powinna. To nie tylko „Hot House Flowers”, ale również „Live At Village Vanguard”, czy „Joe’s Cools Blues” nagrane z ojcem – doskonałym pianistą Ellisem Marsalisem.

Hot House Flowers – Wynton Marsalis

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 29 luty 2016

Wynton Marsalis w moim Kanonie Jazzu. Koniec świata…? Niekoniecznie. Naczelny kustosz historii muzyki improwizowanej potrafi grać na trąbce, tyle, że uważa co innego za swoje główne zajęcie. Jednak część jego nagrań z pewnością do Kanonu Jazzu trafić powinna. To nie tylko „Hot House Flowers”, ale również „Live At Village Vanguard”, czy „Joe’s Cools Blues” nagrane z ojcem – doskonałym pianistą Ellisem Marsalisem.

Songbook – Benny Carter

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 15 luty 2016

„Songbook” Benny Cartera należy do grupy tych płyt, o których pamiętam, kiedy i gdzie kupiłem je jako nowości. Aż trudno uwierzyć, że od tego czasu minęło już 20 lat. Album ukazał się w 1996 roku i w chwili jego nagrania Benny Carter miał już niemal 90 lat i należał do ostatnich żyjących wtedy weteranów jazzu tradycyjnego. Sędziwy muzyk dożył niemal 100 lat, i do końca swoich dni grywał, jeśli siły pozwalały. „Songbook” jest jego ostatnim studyjnym oficjalnym albumem, rodzajem muzycznego testamentu, podsumowania muzycznych doświadczeń i inspiracji. W jego nagraniu wzięło udział wiele gwiazd jazzowej wokalistyki.

Songbook – Benny Carter

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 15 luty 2016

„Songbook” Benny Cartera należy do grupy tych płyt, o których pamiętam, kiedy i gdzie kupiłem je jako nowości. Aż trudno uwierzyć, że od tego czasu minęło już 20 lat. Album ukazał się w 1996 roku i w chwili jego nagrania Benny Carter miał już niemal 90 lat i należał do ostatnich żyjących wtedy weteranów jazzu tradycyjnego. Sędziwy muzyk dożył niemal 100 lat, i do końca swoich dni grywał, jeśli siły pozwalały. „Songbook” jest jego ostatnim studyjnym oficjalnym albumem, rodzajem muzycznego testamentu, podsumowania muzycznych doświadczeń i inspiracji. W jego nagraniu wzięło udział wiele gwiazd jazzowej wokalistyki.

Songbook – Benny Carter

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 15 luty 2016

„Songbook” Benny Cartera należy do grupy tych płyt, o których pamiętam, kiedy i gdzie kupiłem je jako nowości. Aż trudno uwierzyć, że od tego czasu minęło już 20 lat. Album ukazał się w 1996 roku i w chwili jego nagrania Benny Carter miał już niemal 90 lat i należał do ostatnich żyjących wtedy weteranów jazzu tradycyjnego. Sędziwy muzyk dożył niemal 100 lat, i do końca swoich dni grywał, jeśli siły pozwalały. „Songbook” jest jego ostatnim studyjnym oficjalnym albumem, rodzajem muzycznego testamentu, podsumowania muzycznych doświadczeń i inspiracji. W jego nagraniu wzięło udział wiele gwiazd jazzowej wokalistyki.

Songbook – Benny Carter

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 15 luty 2016

„Songbook” Benny Cartera należy do grupy tych płyt, o których pamiętam, kiedy i gdzie kupiłem je jako nowości. Aż trudno uwierzyć, że od tego czasu minęło już 20 lat. Album ukazał się w 1996 roku i w chwili jego nagrania Benny Carter miał już niemal 90 lat i należał do ostatnich żyjących wtedy weteranów jazzu tradycyjnego. Sędziwy muzyk dożył niemal 100 lat, i do końca swoich dni grywał, jeśli siły pozwalały. „Songbook” jest jego ostatnim studyjnym oficjalnym albumem, rodzajem muzycznego testamentu, podsumowania muzycznych doświadczeń i inspiracji. W jego nagraniu wzięło udział wiele gwiazd jazzowej wokalistyki.

The Drum Battle At JATP – Gene Krupa / Buddy Rich

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 11 styczeń 2016

Cykl koncertów Jazz At The Philharmonic wymyślił Norman Granz w 1944 roku. Jego uczestnikami była większość jazzowych sław tamtych czasów. Szczyt popularności tego jedynego w swoim rodzaju wędrownego festiwalu przypadł na drugą połowę lat czterdziestych. Wtedy Norman Granz nagrywał wiele koncertów, a nagrania wydawano niemal natychmiast na płytach wytwórni należących do Mosesa Ascha. Wtedy Norman Granz nie prowadził jeszcze działalności wydawniczej. Dopiero w 1948 roku Norman Granz rozpoczął jako producent współpracę z Mercury. Pod skrzydłami tej wytwórni ukazywało się na bieżąco sporo nagrań z koncertów Jazz At The Philharmonic, choć Norman Granz miał już wtedy swoją własną markę – Clef. Kiedy w 1953 roku założył swoją Norgran – nagrania ukazywały się już tylko pod kontrolą jego własnych wytwórni.

The Drum Battle At JATP – Gene Krupa / Buddy Rich

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 11 styczeń 2016

Cykl koncertów Jazz At The Philharmonic wymyślił Norman Granz w 1944 roku. Jego uczestnikami była większość jazzowych sław tamtych czasów. Szczyt popularności tego jedynego w swoim rodzaju wędrownego festiwalu przypadł na drugą połowę lat czterdziestych. Wtedy Norman Granz nagrywał wiele koncertów, a nagrania wydawano niemal natychmiast na płytach wytwórni należących do Mosesa Ascha. Wtedy Norman Granz nie prowadził jeszcze działalności wydawniczej. Dopiero w 1948 roku Norman Granz rozpoczął jako producent współpracę z Mercury. Pod skrzydłami tej wytwórni ukazywało się na bieżąco sporo nagrań z koncertów Jazz At The Philharmonic, choć Norman Granz miał już wtedy swoją własną markę – Clef. Kiedy w 1953 roku założył swoją Norgran – nagrania ukazywały się już tylko pod kontrolą jego własnych wytwórni.

The Drum Battle At JATP – Gene Krupa / Buddy Rich

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 11 styczeń 2016

Cykl koncertów Jazz At The Philharmonic wymyślił Norman Granz w 1944 roku. Jego uczestnikami była większość jazzowych sław tamtych czasów. Szczyt popularności tego jedynego w swoim rodzaju wędrownego festiwalu przypadł na drugą połowę lat czterdziestych. Wtedy Norman Granz nagrywał wiele koncertów, a nagrania wydawano niemal natychmiast na płytach wytwórni należących do Mosesa Ascha. Wtedy Norman Granz nie prowadził jeszcze działalności wydawniczej. Dopiero w 1948 roku Norman Granz rozpoczął jako producent współpracę z Mercury. Pod skrzydłami tej wytwórni ukazywało się na bieżąco sporo nagrań z koncertów Jazz At The Philharmonic, choć Norman Granz miał już wtedy swoją własną markę – Clef. Kiedy w 1953 roku założył swoją Norgran – nagrania ukazywały się już tylko pod kontrolą jego własnych wytwórni.

The Drum Battle At JATP – Gene Krupa / Buddy Rich

Category: Kanon Jazzu
Utworzone: 11 styczeń 2016

Cykl koncertów Jazz At The Philharmonic wymyślił Norman Granz w 1944 roku. Jego uczestnikami była większość jazzowych sław tamtych czasów. Szczyt popularności tego jedynego w swoim rodzaju wędrownego festiwalu przypadł na drugą połowę lat czterdziestych. Wtedy Norman Granz nagrywał wiele koncertów, a nagrania wydawano niemal natychmiast na płytach wytwórni należących do Mosesa Ascha. Wtedy Norman Granz nie prowadził jeszcze działalności wydawniczej. Dopiero w 1948 roku Norman Granz rozpoczął jako producent współpracę z Mercury. Pod skrzydłami tej wytwórni ukazywało się na bieżąco sporo nagrań z koncertów Jazz At The Philharmonic, choć Norman Granz miał już wtedy swoją własną markę – Clef. Kiedy w 1953 roku założył swoją Norgran – nagrania ukazywały się już tylko pod kontrolą jego własnych wytwórni.

EasyTagCloud v2.4 Free

O NAS

  • RadioJAZZ.FM
  • Fundacja EuroJAZZ
  • JazzPRESS. Bezpłatny e-miesięcznik o jazzie i muzyce improwizowanej. Wydawcą JazzPRESSu i RadioJAZZ.FM jest Fundacja EuroJAZZ.
  • Zapraszamy do współpracy autorów, dziennikarzy - kontakt

KONTAKT

  • Redakcja miesięcznika
  • Piotr Wickowski:
    JazzPRESS
    Bemowskie Centrum Kultury
    ul. Górczewska 201
    01-459 Warszawa

  • Marketing i reklama
  • Agnieszka Holwek:
 

WSPIERAJĄ NAS