◄ Powróć

Babskie Granie 2017 / 20. Festiwal Jazz Jantar

 
 
  3 luty 00:00
Klub Żak
Okres od 2 luty 00:00 do 4 luty 00:00

Klub Żak zaprasza na szóstą edycję Babskiego Grania, które – jak zawsze – odbywa się w ramach Festiwalu Jazz Jantar. Tegorocznymi bohaterkami nie będą debiutantki, a artystki z całkiem niemałym doświadczeniem scenicznym. 

Babskie Granie 2017 / 20. Festiwal Jazz Jantar

3.02.2017 / G.20.00
AGA DERLAK TRIO / THE HEALING / premiera

Aga Derlak – fortepian
Tymon Trąbczyński – kontrabas
Szymon Madej– perkusja

Płyta THE HEALING ukaże się w kwietniu 2017 r.

4.02.2017 / G.20.00
ALEKSANDRA TOMASZEWSKA SEPTET / TRIBUTE TO KENNY WHEELER / premiera

Tomasz Dąbrowski – trąbka
Henryk Miśkiewicz - saksofon altowy
Aleksandra Tomaszewska – fortepian, premierowe kompozycje
Maciej Grzywacz - gitara
Anna Serafińska – śpiew
Robert Kubiszyn – bass, gitara basowa
Bodek Janke – perkusja, instrumenty perkusyjne

5.02.2017 / G.20.00
ALICJA SEROWIK MEET AGAIN / TRIBUTE TO ELLA FITZGERALD / premiera

Alicja Serowik – wokal
Mikołaj Basiukiewicz – fortepian
Emil Miszk – trąbka
Piotr Chęcki – saksofony
Krzysztof Słomkowski – kontrabas
Sławek Koryzno - perkusja

AGA DERLAK TRIO powstało w grudniu 2012 roku z inicjatywy frontmanki, a jej członkowie są studentami Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i absolwentami Wydziału Jazzu Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie (tzw. Bednarska). Zespół wykonuje przede wszystkim autorskie utwory. Jak sami przyznają, to odważne i szalone granie, choć nie brak im liryzmu. Muzycy są laureatami Jazz Juniors (2013) oraz Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni. Agę Derlak wyróżniono nagrodą indywidualną na Krokus Jazz Festival. Zespół ma na koncie również udział w festiwalu jazzowym Jazz nad Wisłą, Hevhetia Festival w Koszycach oraz na Bielskiej Zadymce Jazzowej. Za swoją debiutancką płytę – FIRST THOUGHT (2015), sygnowaną przez słowacką wytwórnię Hevhetia trio otrzymało Nagrodę Polskiej Akademii Fonograficznej Fryderyk 2016.

TRIBUTE TO KENNY WHEELER jest premierowym projektem Aleksandry Tomaszewskiej zainspirowany muzyką Kennego Wheelera. Pianistka napisała nowe kompozycje, które stylistycznie zbliżone są do muzyki Kennego Wheelera. Podobieństwo to dotyczy szczególnie doboru składu zespołu, bogatej harmonii oraz melodii. Do niektórych kompozycji zostały napisane teksty autorstwa Alicji Kubicy. Jak mówi kompozytorka, bardzo inspirujący dla niej okazał się widok z dachu jej kamienicy (kilka tytułów nowych kompozycji bezpośrednio nawiązuje do wrażeń wizualnych z 12-tego piętra).

Aleksandra Tomaszewska jest kompozytorką, dyrygentką, pianistką oraz wykładowcą w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Dwukrotna laureatka I Nagrody Konkursu Kompozytorskiego Komeda Jazz Festiwal (w 2009 i w 2011). Zespół Aleksandry Tomaszewskiej występował na festiwalach jazzowych: Jazz Jantar Festiwal, Letni Festiwal Jazzowy Piwnicy pod Baranami w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Jazsowy w Teatrze Leśnym, Sopot Jazz Festival i Jazz Berlin Fest, na którym niemieccy krytycy okrzyknęli Tomaszewską polską Marią Schneider. Warto również wspomnieć, że Ola ma już na swoim koncie nagrania z NDR Big Bandem, czym obok niej z polskich muzyków może poszczycić się tylko Jan Ptaszyn Wróblewski i Władysław Sendecki.

ALICJA SEROWIK MEET AGAIN to drugi projekt wokalistki jazzowej Alicji Serowik. Artystka postanowiła udać się w sentymentalną podróż do swoich największych inspiracji jazzowych i stworzyć projekt poświęcony pamięci Pierwszej Damie Jazzu - Elli Fitzgerald w jej setną rocznicę urodzin. Alicja Serowik, poza tradycyjnym wykorzystaniem swojego wokalu, duży nacisk kładzie na instrumentalne traktowanie głosu, dając przewagę pomysłów muzycznych nad znaczeniem słów. Alicja Serowik jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej. Jest wierna standardom jazzowym – wykonuje je najchętniej i najczęściej. Jest laureatką licznych konkursów i przeglądów wokalnych, m.in. III Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenek Jacka Cygana (Grand Prix i Nagroda Publiczności) i XI Ogólnopolskiego Festiwalu Sing, Jazz, Blues w Białymstoku (I nagroda). Jako aktorka i tancerka zadebiutowała w musicalach SZANSA i DYM wystawianych w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku. Współpracuje także z Teatrem Wybrzeże, występując w spektaklu (g)DZIE-CI FACECI. W swoim debiutanckim krążku DO ŚË sięgnęła do kultury Podlasia, skąd pochodzi. Za namową m.in. Krystyny Stańko i Grzegorza Piotrowskiego, Alicja postanowiła wrócić do swoich korzeni i stworzyć projekt pieśni kurpiowskich w aranżacjach szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Kanwą inspiracji stała się pieśń kurpiowska Szymanowskiego UWOZ, MAMO.



BILETY

15 zł – zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
20 zł – ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
30 zł – super zniżka* na Kartę do Kultury
40 zł – bez zniżek
Koncerty objęte Karnetem Festiwalowym (20 Festiwal Jazz Jantar)
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

 


 
 

Dostępne terminy

  • od 2 luty do 4 luty

Powered by iCagenda

NAJNOWSZE WYDANIE

JazzPRESS

WIESZ O CIEKAWYM KONCERCIE?
NAPISZ DO NAS

ARCHIWUM

O NAS

  • RadioJAZZ.FM
  • Fundacja EuroJAZZ
  • JazzPRESS. Bezpłatny e-miesięcznik o jazzie i muzyce improwizowanej. Wydawcą JazzPRESSu i RadioJAZZ.FM jest Fundacja EuroJAZZ.
  • Zapraszamy do współpracy autorów, dziennikarzy - kontakt

KONTAKT

  • Redakcja miesięcznika
  • Piotr Wickowski:
    JazzPRESS
    Bemowskie Centrum Kultury
    ul. Górczewska 201
    01-459 Warszawa

  • Marketing i reklama
  • Agnieszka Holwek:
 

WSPIERAJĄ NAS