News

Albumy wokalne na które czekamy w 2019 roku

Obrazek tytułowy

Jazzmeia Horn, fot. materiały prasowe

Jazzmeia Horn, lato 2019

Objawienie ostatnich lat. Reinkarnacja oraz kontynuatorka spuścizny wykonawczej: Betty Carter, Sarah Vaughan, Carmen McRae. Jej zachwycający debiutancki album A Social Call był nominowany do nagród Grammy. Jazzmeia ma za sobą światową trasę koncertową. Na lato 2019 roku zapowiada drugi krążek. Ciekawi mnie, jaką drogą pójdzie ta oryginalna artystka. Oby był jej obcy słynny efekt drugiej płyty. Oby nie przyszło jej do głowy skręcić za bardzo w popowe bądź smooth jazzowe rejony!

Krystyna Stańko, Aquarius, luty 2019

Jedyna Polka w tym gronie. Wokalistka, kompozytorka, gitarzystka, producentka, autorka tekstów, edukatorka, prezenterka radiowa, popularyzatorka jazzu. Związana z Trójmiastem. Po znakomicie przyjętym albumie Novos Anos z 2016 roku z repertuarem Jobima, klasykami bossa novy, południowymi dźwiękami w ujęciu muzyków z północy Europy, przyszedł czas na płytę symfoniczną. Obok jazzmanów, z którymi Stańko współpracuje od wielu lat, usłyszymy orkiestrę. Krążek wypełniony będzie standardami wokalistyki. Orkiestrował i aranżował je wybitny Krzysztof Herdzin. Wśród gości skrzypek Mateusz Smoczyński. Światowa premiera koncertowa 24.02.2019 w Filharmonii Szczecińskiej.

Ceacilie Norby, Sisters In Jazz, ACT Music, Premiera: 25.01.2019

Feministyczny projekt. Na nowym albumie Dunka zaprezentuje “kobiecą stronę jazzu”. W sesji Sisters In Jazz udział wzięły same kobiety. To rzecz bez precedensu. Wszak niewiele jest kobiet grających jazz na trąbce, kontrabasie, saksofonie, pianinie, etc. Norby zaprosiła swoje koleżanki ze Skandynawii, m.in. Marylin Mazur. Na kolejnej płycie prestiżowej wytwórni ACT zaśpiewa utwory i odda hołd Joni Mitchell, Niny Simone, Bonnie Raitt, Abbey Lincoln, Betty Carter, Carole King. Będą też autorskie songi.

Catherine Russell, Alone Together, Dot Time Records, Premiera: 01.03.2019

Siódmy studyjny album ekspresyjnej Catherine Russell będzie pierwszym nagranym dla nowej wytwórni Dot Time Records. Jej komentarz po podpisaniu kontraktu:„I’ve always wanted to be a label mate of Louis Armstrong and Ella Fitzgerald and now I am!”. Poprzedni, nominowany do Grammy, krążek Harlem On My Mind (JazzVillage, 2016) był hołdem dla Złotej Ery Harlemu. Interpretacje Russell są wypełnione soulem i swingiem. Ma ona w głosie power, pazur. Śpiewa tradycyjnie, ale na wskroś nowocześnie. Artystka ta nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Ciągle rozwija się na naszych oczach. Keep going, Ms. Russell!

Judy Wexler, Crowded Heart, maj 2019

Amerykanka Judy Wexler zapowiada na maj przyszłego roku swój kolejny, niezależny (wyda go własnym sumptem) album Crowded Heart, na którym znajdą się standardy współczesnej wokalistyki jazzowej. Wybrano dziesięć piosenek, które wcześniej wykonywali: Gregory Porter, Sinne Eeg, Rene Marie, Luciana Souza, Lorraine Feather, Kurt Elling, Georgia Mancio. Krystaliczny, czysty głos oraz perfekcyjne aranże Alana Pasquy zapowiadają solidny album. Wexler od lat współpracuje z kontrabasistą Darkiem Olesiem. Nasz człowiek pojawi się również w tym projekcie wokalistki.

autor: Piotr Pepliński

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO