! News

5 płyt do których chętnie wracam: PAWEŁ PAŃTA

Obrazek tytułowy

Fot. Przemek Woźny

Paweł Pańta – kontrabasista wszechstronny, jako muzyk jazzowy uczestniczył w nagraniach wielu czołowych polskich solistów. Filar zespołu Włodka Pawlika, współtworzył między innymi jego płyty Anhelli, Tykocin Jazz Suite, ścieżkę dźwiękową do filmu Rewers i wreszcie nagrodzone Grammy Awards Nights In Calisia. Jako muzyk klasyczny współpracował z Gustav Mahler Jugendorchester pod dyrekcją Claudio Abbado, międzynarodową orkiestrą Philharmonie der Nationen, polskimi zespołami kameralnymi: I Solisti di Varsavia, Prima Vista oraz solistami Konstantym Andrzejem Kulką i Piotrem Palecznym. Zafascynowany dźwiękiem audiofil i producent płyt, między innymi Wojciecha Karolaka, którego zespoły też współtworzy. Członek tria Kostov-Pańta-Konrad.

Dla naszych słuchaczy wybrał pięć płyt do których często powraca:


Miles Davis Kind of Blue

kindofblue.jpg

Jazzowy Top wszechczasów. Nagrana w 1959 płyta po dziś dzień brzmi świeżo i autentycznie i stanowi jeden z wielu dowodów na geniusz Milesa Davisa. W świecie jazzu pozycja najobowiązkowsza!


Weather Report Night Passage

night passage.jpg

Jedenasty album Weather Report zawiera nagrania studyjne oraz jeden utwór zarejestrowany na koncercie w Festival Hall, w japońskiej Osace. Na albumie po raz pierwszy w składzie grupy pojawił się perkusionista Robert Thomas Jr.


John Scofield Pick Hits Live

pick hits live scofield.jpg

Koncertowy album ówczesnego stałego kwartetu Johna Scofielda zarejestrowany podczas występu w Hitomi Memorial Hall w Tokyo.


Jimi Hendrix Experience. Live in Albert Hall

hendrix experience.jpg

Koncertowy album z roku 1971 zawierający nagrania z występu Jimi Hendrix Experience's w londyńskim Royal Albert Hall, w lutym 1969 roku.


Pink Floyd Dark Side of the Moon

the-dark-side-of-the-moon.jpg

Album Pink Floyd z roku 1973. Drugi najlepiej sprzedający się albumem w historii muzyki (ponad 50 milionów egzemplarzy). Płyta spędziła bez przerwy 949 tygodni (18 lat) na amerykańskiej liście Billboard 200, dłużej niż jakikolwiek album w historii fonografii.

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO