Schmidt
! News

Subiektywna piątka 2020 - najlepsze płyty dużych składów

Obrazek tytułowy

Subiektywna piątka jest autorskim spojrzeniem na mijający rok w jazzowej fonografii poprzez perspektywę nieco innych od zwyczajowo stosowanych kategorii. Niektóre z wymienionych tytułów pasują do kilku zestawień jednak założyłem, że każdy album pojawić się może w podsumowaniu tylko jeden raz.

W kolejnej części najlepsze płyty nagrane w dużych składach:


Leszek Kułakowski Komeda Variations For Tune

Sam Leszek Kułakowski tak mówi o swoim albumie: „Wykorzystuję to, co Komeda stworzył, ale wkładam to we własną wizję, czyli reinterpretuję, dekomponuję" (wywiad Ayi Al Azab). Na płycie w roli solistów wystąpili Piotr Wojtasik, Tomasz Dąbrowski i Christoph Titz.


Gard Nilssen's Supersonic Orchestra If You Listen Carefully The Music is Yours

Szesnastoosobowa orkiestra Garda Nilssena - w składzie śmietanka skadynawskiego jazzu i ... Maciej Obara. Potęga trzech perkusji, trzech kontrabasów i siedmiu saksofonów. Płyta wynikała z fascynacji lider orkiestrowymi nagraniami Counta Basiego. Na alnbumie znajdziemy także hołd dla Feli Kutiego.


Jacek Niedziela-Meira Partyturism SJ Records

Dwa znakomite nagrania orkiestrowe autorstwa Jacka Niedzieli-Meiry które dzielą 23 lata: Sceny z Macondo oraz Sketches for Bass and Orchestra. Dwie świetne orkiestry i fantastyczni soliści.


The Warriors of the Wonderful Sound Expanded Ensemble Soundpath Clean Feed Records

Bigbandowe nagrania autorstwa Muhala Richarda Abramsa napisane na zamówienie i wykonane przez filadelfisjką orkiestrę Warriors of the Wonderful Sound. Nagranie pochodzi z roku 2018 i zarejestrowane zostało dzień po drugim publicznym wykonaniu utworu podczas October Revolution Festival.


Maria Schneider Orchestra Data Lords Artist Share

Nagrany przez 18-osobową orkiestrę album składa się z dwóch płyt. Ideą jaka przyświecała projektowi było przeciwstawienie sobie dwóch światów: cyfrowego, coraz ekspansywnej ingerującego w nasze życie oraz natury.


Subiektywną piątkę przedstawił Krzysztof Komorek

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO