News

Rob Mazurek Octet i inne zimowe nowości Cuneiform

Obrazek tytułowy

W styczniu nakładem wytwórni Cuneiform ukażą się nowe płyty następujących wykonawców: 15 stycznia trafią do słuchaczy krążki The Kandinsky Effect - Synesthesia i Dylan Ryan / Sand - Sky Bleached, zaś dwa tygodnie później, czyli 29 stycznia albumy Rob Mazurek Octet - Skull Sessions i Curtis Hasselbring - Number Stations.

The Kandinsky Effect - Synesthesia
Trio w składzie: Warren Walker saksofon i elektronika, Gaël Petrina bas i Caleb Dolister perkusja eksploruje w swoich dokonaniach muzycznych obszary bliskie tym, w których poruszają się takie formacje, jak Kneebody and Jaga Jazzist.

Dylan Ryan - Sky Bleached
krążek jest debiutem perkusisty Dylana jako lidera formacji, choć muzyk nie jest nowicjuszem, najbardziej rozpoznawalny jest jako członek prog-jazzowego sextetu Herculaneum. Trio Sand współtworzą obok lidera gitarzysta Tim Young, który ma w swoim dorobku współpracę m.in. z Johnem Zornem oraz basista Devin Hoff. Pomysł na płytę, jak przyznał Dylan Ryan, opierał się na tym, aby napisać kompozycje, w których słychać będzie inspiracje Black Sabbath, the Cure, Joni Mitchell zainspirowanej Jaco Pastoriusem i free jazzu.

Rob Mazurek Octet - Skull Sessions
Krążek Skull Sessions to pierwsze dokonanie nowej formacji znanego w Polsce kornecisty i kompozytora Roba Mazurka. Tym razem jest to Rob Mazurek Octet w składzie - lider Rob Maazurek, John Herndon perkusja, Jason Adasiewicz wibrafon, Nicole Mitchell flet, Guilherme Granado keyboards i elektronika, Carlos Issa gitara and elektronika, Mauricio Takara instrumenty perkusysjne i cavaquinho (brazylyjskie ukulele) oraz Thomas Rohrer saksofonie i rabeca (brazylijska odmiana altówki). Na albumie znalazło się pięc kompozycji: 1. Galactic Ice Skeleton, 2. Voodoo and the Petrified Forest, 3. Passing Light Screams, 4. Skull Caves of Alderon, 5. Keeping the Light Up, w których dominuje grupowa improwizacja..

Curtis Hasselbring - Number Stations
Płyta jest debiutem puzonisty i gitarzysty Curtisa Hasselbringa pod szyldem Cuneiform Records. W jego nagraniu uczestniczyły dwie formacje Curtisa - działający już od dłuższego czasu New Mellow Edwards z Chrisem Speedem saksofon tenorowy i klarnet, Trevorem Dunnem bas i Chesem Smithem perkusja i marimba oraz nowopowstały Decoupage, w którym wystepują gitarzystka Mary Halvorson, wibrafonista Matt Moran i perkusjonista Satoshi Takeishi. Tytuł płyty Number Stations nawiązuje do tzw. radiostacji numerycznych (także: stacje numeryczne, radiostacje liczbowe, radiostacje nadające liczby), czyli - jak podaje Wikipedia - radiostacji krótkofalowych o nieustalonym statusie i własności, które zwykle nadają zestaw liczb, słów albo liter, lub wyrazów alfabetu fonetycznego czytanych przez lektora lub syntezator mowy. Stacje nie są zarejestrowane w ITU Międzynarodowym Związku Telekomunikacyjnym; a więc ich działalność ma z punktu prawnego charakter piracki. I prawdopodobnie są w charakterze jednostronnego kanału łączności ze szpiegami pracującymi na odległych zakonspirowanych placówkach." Jak przyznał Curtis Hasselbring narracja na płycie oparta jest o wyobrażenie szpiega otrzymującego zaszyfrowaną wiadomość.

alt

Utwory:

1. Johnny Utah

  1. M.C.
  2. Cusba
  3. WK51
  4. Walking...
  5. Brighton
  6. Left Over Shoes
  7. Lobi Mobi/Hotel 66
  8. Mexican Gift Shop
  9. Lars Von Trier
  10. If Only

alt

Utwory:

1. White Nights

  1. Barocco
  2. Psychic Journey
  3. Mayan Sun
  4. White Magic
  5. Soft Rain On A Dead Sea
  6. Time Stalkers
  7. Translucent Spheres
  8. Dreamspell
  9. Sky Bleached

alt

Utwory:

1. First Bus To Bismarck

2. Tux Is Traitor

  1. Make Anchor Babies
  2. Green Dress, Maryland Welcome Center, 95 NB
  3. It's Not A Bunny
  4. Stereo Jack's Bluegrass J's
  5. Avoid Sprinter
  6. 37° 56' 39'' by 111° 32

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO