Papierowy JazzPRESS
  • Krzysztof Komorek / 19 maja 2019

    Joshua Trinidad - In November

    Joshua Trinidad nie ukrywa w swoich wypowiedziach fascynacji jazzem skandynawskim. Wśród swoich mistrzów wymienia Mathiasa Eicka, Nilsa Pettera Molværa, a także Tomasza Stańkę, stawiając ich sposób gry w opozycji do dominującego w USA stylu, jak sam to określa, „siłowego”. Nie...

    Więcej
  • Marek Brzeski / 17 maja 2019

    Philip Zoubek Trio – Outside

    Free jazz zawsze budził skrajne emocje. Dla jednych to esencja wolności, improwizacja nieskrępowana zasadami, dla innych hałas i bełkot, graniczący z brzydotą. Wybór zależy od subiektywnego poczucia estetyki i oczekiwań jakie wiążemy z odbiorem muzyki. Słuchając "Outside" przypomniał mi się...

    Więcej
  • Janusz Falkowski / 16 maja 2019

    Angel Bat Dawid – The Oracle

    Kiedy diagnoza guza mózgu przerwała jej studia muzyczne, zaczęła pracować w sklepie płytowym, aby pokryć wydatki związane z operacją. W 2014 roku wypłaciła oszczędności i wyruszyła w podróż do Afryki i Europy, żeby… medytować i komponować.

    Więcej
  • Andrzej Wiśniewski / 15 maja 2019

    Johnny Griffith Quintet – The Lion, Camel & Child

    Z niepokojem wziąłem do ręki płytę The Lion, Camel & Child, zastanawiając się, cóż to za jazzowa propozycja inspirowana teorią niemieckiego filozofa Friedricha Nietzschego. Obawiałem się ciężkich freejazzowych struktur muzycznych, ze skomplikowaną harmonią i podziałami rytmicznymi oraz solówkami, które rozumieją...

    Więcej
  • Basia Gagnon / 15 maja 2019

    Jeremy Pelt – Jeremy Pelt The Artist

    Byłam ciekawa tej skomponowanej w całości przez Jeremiego Pelta płyty. W wywiadzie przeprowadzonym przed koncertem w legendarnym Ronnie Scott's Jazz Club w Londynie (JazzPRESS – 10/2018) Pelt opowiadał o tym projekcie, o fascynacji rzeźbami Auguste’a Rodina i dojrzewaniu do tego,...

    Więcej
  • Cezary Ścibiorski / 09 maja 2019

    Joe Lovano, Marilyn Crispell, Carmen Castaldi – Trio Tapestry

    Urodzony w 1952 roku Joe Lovano od połowy lat osiemdziesiątych konsekwentnie buduje swoją pozycję jednego z najważniejszych współczesnych saksofonistów. Dość szybko wypracował charakterystyczne, miękkie, pełne i aksamitne brzmienie – walor od dziesięcioleci chętnie wykorzystywany przez wielu czołowych muzyków.

    Więcej

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO