Papierowy JazzPRESS
  • Piotr Rytowski / 19 czerwca 2019

    Saft / Swallow / Previte w 12on14 Jazz Club

    Kiedy dotarła do mnie informacja, że trio Saft / Swallow / Previte wystąpi w warszawskim klubie 12on14 dwukrotnie jednego wieczoru nie zdziwiłem się specjalnie. Taki skład, tuż po wydaniu nowej płyty, w raczej niewielkim klubie – pewnie bilety na pierwszy...

    Więcej
  • Marcin Czajkowski / 19 czerwca 2019

    Jan Ptaszyn Wróblewski Sextet

    Dokładnie miesiąc przed 50. rocznicą śmierci Krzysztofa Komedy w warszawskim Domu Kultury Kadr miał miejsce wyjątkowy koncert – sekstet Jana Ptaszyna Wróblewskiego zaprezentował własną interpretację wydanej w 1967 roku Komedowskiej "Mojej słodkiej europejskiej ojczyzny". Dodatkowo, w programie znalazła się też......

    Więcej
  • Marcin Czajkowski / 12 czerwca 2019

    Mietek Szcześniak & Krzysztof Herdzin Trio

    Mietek Szcześniak i Krzysztof Herdzin w polskim jazzie nie muszą już nic udowadniać. Pierwszy to posiadacz prawdopodobnie najbardziej soulowo-gospelowego głosu na rodzimej scenie, a drugi jest laureatem wszystkich, lub też prawie wszystkich, liczących się w kraju nad Wisłą nagród muzycznych....

    Więcej
  • Jakub Krukowski / 05 czerwca 2019

    Era Jazzu: Aquanet Jazz Festival

    Artyści ogłaszani w tegorocznym programie Ery Jazzu, w pierwszym odruchu, wzbudzali we mnie obawy. Z jednej strony ich działalność kojarzyła się z muzyką oddaloną od środka gatunku, z drugiej zaś prawie każdy stosunkowo niedawno gościł w Poznaniu. Czym więc mogli...

    Więcej
  • Jędrzej Janicki / 04 kwietnia 2019

    Skalpel Big Band

    Skalpel Big Band, czyli jakże pomysłowy mariaż światowej klasy nujazzowej awangardy z klasycznym brzmieniem big-bandu. Panowie Marcin Cichy i Igor Pudło od blisko dwudziestu lat czarują swoimi nowoczesnymi i nieoczywistymi strukturami, tylko luźno czerpiącymi z jazzowego dziedzictwa. Ich najnowszy projekt...

    Więcej
  • Marcin Czajkowski / 13 marca 2019

    The Revival

    Od momentu wybrzmienia pierwszych dźwięków Superstition, utworu otwierającego warszawski koncert wirtuoza organów Hammonda – Cory’ego Henry’ego, wiedziałem, że długo nie pozbędę się z głowy tej melodii ze specyficznym nowojorskim sznytem. Wiem, że nie jestem w tym sam, bo klub (co...

    Więcej

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO