! News

5 płyt do których chętnie wracam: PIOTR SCHMIDT

Obrazek tytułowy

fot. mat.prasowe

Piotr Schmidt – trębacz jazzowy, producent muzyczny, wydawca, lider zespołów, wykładowca. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w czerwcu 2016 roku uzyskał tytuł doktora w dziedzinie sztuk muzycznych. Stypendysta University of Louisville, Kentucky, USA.

Jeszcze do niedawna uważany za odkrycie i obiecującego instrumentalistę młodego pokolenia, dziś jest już uznanym muzykiem jazzowym, utrzymującym się w czołówce polskich trębaczy. Ma na swoim koncie 12 autorskich albumów, ubiegłoroczne – Saxesful i Tribute to Tomasz Stańko narobiły sporo pozytywnego hałasu. 27 listopada ukazał się najnowszy, 12 w dyskografii artysty, album jego kwartetu zatytułowany Dark Forecast. Gościnnie na płycie zagrało dwóch znakomitych muzyków amerykańskich: saksofonista Waltera Smith III oraz gitarzysta Matthew Stevens.

Dla naszych słuchaczy wybrał pięć płyt do których lubi wracać.


Bobby McFerrin Bang Zoom

bangzoom mcferrin.jpg

Album z roku 1995, który poza ośmioma własnymi kompozycjami McFerrina zawierał intrepretacje nagrania Selim Milesa Davisa.


Ambrose Akinmusire The Imagined Savior is Far Easier to Paint

ambroży imagined asavior.jpg

Muzyczne poszukiwania Ambrose'a Akinmusire'a zaowocowały oryginalnym albumem z udziałem instrumentów smyczkowych i wokalistów.


Tomasz Stańko Lontano

stańko lontano.jpg

Jeden z albumów Tomasza Stańki, na którym towarzyszyło mu trio Marcina Wasilewskiego. Jedna kompozycja Krzysztofa Komedy, utwoy lidera i wspólne, zespołowe improwizacje kwartety wypełniły program tej płyty


Wolfgang Muthspiel Rising Grace

rising grace.jpg

Austriacki gitarzysta Wolfgang Muthspiel zaprosił do nagrania albumu gwiazdorski skład zza Atlantyku.Larry Grenadier (kontrabas) oraz Brian Blade (perkusja) nagrywali z Muthspielem już wcześniej. Do zespołu dołączyli ponadto Ambrose Akinmusire (trąbka), a także Brad Mehldau (fortepian), który jest również autorem jednej z nagranych kompozycji.


Aaron Parks Invisible Cinema

parks invisible cinema.jpg

Szósty w dyskografii pianisty album był jednocześnie jego debiutem w Blue Note Records.

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO