Premiera płyty "Falstart". Koncertowi będzie towarzyszyła wystawa plakatów jazzowych Rafała Olbińskiego
wstęp - bezpłatne wejściówki dostępne w MOK Legionowo od 26 lutego
"Można założyć, że w formule klasycznego tria fortepianowego powiedziano już wszystko. Przywoływane od zawsze w tym kontekście kanoniczne formacje Oscara Petersona, Billa Evansa czy Keitha Jarretta, są symbolicznym punktem wyjścia dla większości pianistów. To podstawa, fundament pod budowę autonomicznej wypowiedzi artystycznej. W kształtowaniu własnego stylu w nowych czasach warto poszukać świeżego znaczenia, a tutaj kluczem wydaje się być globalna synteza inspiracji. Mateusz Gawęda, hołdując tej zasadzie, zdaje się sukcesywnie zmierzać w stronę pianistyki totalnej, rozwijając tym samym koncepcję progresywnego tria fortepianowego, gdzie swoje miejsce mają uznane składy tak znakomitych pianistów, jak Marilyn Crispell, Vijay Iyer czy Matthew Shipp. Gawęda, idealnie odnajdując się w tej wizji pełnej matematyki, świetnie prowadzi swój zespół - czasem bardzo przestrzennie, precyzyjnie, niejednoznacznie, czasem blisko idiomowi jazzowemu. To cała prawda o muzyce tria - wymagająca, inteligentna, pulsująca wielością znaczeń i rozwiązań, na wskroś emocjonalna, bardzo złożona i intelektualna. Podobno tak właśnie funkcjonują wielkie muzyczne osobowości."
Tomasz Łuczak (Polish-Jazz.blogspot)
15 - 30 marca
Galeria Sztuki Ratusz, Legionowo, ul. Piłsudskiego 41
Wystawa plakatów jazzowych Rafała Olbińskiego
Rafał Olbiński, światowej sławy malarz i ilustrator. Był redaktorem graficznym "Jazz Forum". Jesienią 1981 roku przyjechał do Nowego Jorku na wystawę swoich plakatów w Polskim Instytucie Naukowym. Po wprowadzeniu w Polsce stanu wojennego w grudniu 1981 pozostał w Nowym Jorku. Pierwszą okładkę zaprojektował dla magazynu ?Psychology Today" już w marcu 1982 roku. Wkrótce przyszły kolejne dla magazynów: "Time", "Newsweek", "Business Week", "Playboy" i wielu innych. Przez wiele lat jego charakterystyczne malarskie ilustracje ukazywały się regularnie na łamach "The New York Times", gdzie współpracował z legendarnymi dyrektorami artystycznymi, Jerelle Kraus i Stevenem Hellerem. W latach dziewięćdziesiątych stworzył serię wielokrotnie nagradzanych plakatów operowych dla New York City Opera, czego kontynuacją były projekty plakatów oraz scenografii dla wielu teatrów operowych w USA i w Polsce. Poza ilustracjami oraz plakatami muzycznymi, filmowymi, teatralnymi i społecznymi zajmuje się też twórczością malarską utrzymaną w stylu poetyckiego surrealizmu