Premierowy koncert Mikołaja Trzaski i zespołu Ślina promujący ich tegoroczną płytę Ślina Trzaska odbędzie się 19 listopada w krakowskim klubie Re.
Zagrają:
- Mikołaj Trzaska - saksofon altowy i klarnet basowy
- Matylda Gerber- saksofony
- Filip Zakrzewski - gitara, elektronika
- Mikołaj Nowicki - kontrabas, elektronika
Wolne improwizacje i krautrockowa motoryka to wciąż znak rozpoznawczy Śliny, ale organiczne, radykalne brzmienie saksofonu i klarnetu Mikołaja Trzaski nadaje zupełnie nowy charakter tej muzyce. Od ciszy i delikatności ambientu do huraganu i gwałtowności, pełna wtrącanych motywów kojarzących się z muzyką żydowską, brzmi, jakby muzycy znali się już z piaskownicy, nawet jeśli mieszkali w innych miastach.
Mikołaj Trzaska - saksofonista i klarnecista basowy. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu – legendarnej Miłości oraz liderem Łoskotu. Gdy impet yassu wygasł, stał się czołową postacią europejskiej sceny improwizowanej. Realizuje się na gruncie free jazzu i muzyki improwizowanej. Jest liderem, międzynarodowego tria Volumen i kwartetu klarnetowego Ircha, członkiem Shofar – wykonujacego muzykę żydowską, Resonance – tentetu Kena Vandermarka, North Quartet Petera Brötzmanna oraz tria Riverloam, współtworzonego z brytyjskimi muzykami: Markiem Sandersem i Olie Bricem. Współpracuje z tuzami światowej wolnej improwizacji m.in. z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Stevem Swellem, Timem Daisy, Thomasem Claytonem, Markiem Tokarem, Magnusem Broo, Peterem Ole Jorgensenem, Per-Ake Holmlander, Davem Rempisem. Jest również kompozytorem muzyki teatralnej i filmowej (na stałe współpracuje z Wojciechem Smarzowskim) oraz tworzy projekt muzyczno-literacki z Andrzejem Stasiukiem.
Ślina - kwartet poruszający się w rejonach muzyki improwizowanej, oparty na brzmieniach saksofonu, bębnów, gitary elektrycznej oraz kontrabasu, dodatkowo korzystający też z urządzeń elektronicznych. Ich fascynacje muzyczne krążą głównie wokół free jazzu, ambientu, krautrocka, a same utwory to długie, starannie budowane transowe kompozycje, które potrafią zahipnotyzować słuchaczy.