! News

Bester Quartet i goście grają Bajgelmana

Obrazek tytułowy

Panorama kompozytorskiego dorobku, zbudowana z polskich i jidyszowych międzywojennych szlagierów oraz tang z getta zaprezenotwana została na najnowszej płycie wydawcnitwa Anaklasis. Album Bajgelman. Get to Tango jest próbą odczytania twórczości Dawida Bajgelmana – współczesnym językiem muzyki XXI wieku. Opracowania i aranżacji wybranych utworów podjął się Jarosław Bester.

Serię REVISIONS zasila kolejne wydawnictwo płytowe. W podróż po twórczości jednego z najsłynniejszych żydowskich twórców dwudziestolecia międzywojennego zabiorą nas znakomici muzycy w towarzystwie gwiazdorskiej obsady wokalnej. Historia Bajgelmana opowiedziana jest charakterystycznym brzmieniem Bester Quartet — akordeonem lidera, Jarka Bestera, skrzypcami Dawida Lubowicza, kontrabasem Macieja Adamczaka, instrumentami perkusyjnymi Ryszarda Pałki — wzbogaconym o wkład znamienitych gości: wiolonczelisty Krzysztofa Lenczowskiego, trębacza Michała Bylicy oraz — a może przede wszystkim — czołówki polskich wokalistów jazzowych: Grażyny Auguścik, Doroty Miśkiewicz i Jorgosa Skoliasa.

Dawid Bajgelman urodzony w 1888 roku łódzki kompozytor, specjalizował się w adaptowaniu żydowskiej tradycji muzycznej na potrzeby operetki i kabaretu. W getcie założył orkiestrę symfoniczną, nie przestawał komponować. Nie przetrwał Zagłady, zginął w obozie koncentracyjnym. Na szczęście znów żyje jego muzyka. Jarosław Bester, autor nowych aranżacji, nie tylko ją przypomniał, ale wydobył na światło dzienne jakość tych kompozycji, nie ustępujących w niczym twórczości Jerzego Petersburskiego czy Henryka Warsa.

Premiera albumu już jutro - 11 grudnia.

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO