Płyty Recenzja

Richard Galliano New York Tango Trio – Cully 2022

Obrazek tytułowy

(Swiss Radio Days Jazz Series vol. 47, TCB, 2022)

W serii Swiss Radio Days Jazz prezentowane są koncertowe nagrania dokonane podczas występów światowych gwiazd w Szwajcarii. Wydawanie serii rozpoczęło się w roku 1995. Najnowsze wydawnictwo dokumentujące koncert tria Richarda Galliano jest 47 woluminem zbioru. To dość nietypowy tytuł, ze względu na czas powstania nagrań. Dokumentuje bowiem koncert tria Richarda Galliano z bieżącego roku. Artysta wystąpił na festiwalu w Cully na początku kwietnia. Wcześniejsze wydawnictwa Swiss Radio Days Jazz Series skupiały się na archiwaliach sprzed kilkunastu czy wręcz kilkudziesięciu lat.

Festiwal w Cully to specjalne miejsce dla Galliano. Koncertował tu kilka razy,zarówno z własnymi zespołami, jak i w duetach z Michelem Portalem czy też Eddym Louissem. W roku 2022 muzyk zagrał w Szwajcarii z towarzyszeniem kontrabasisty Diego Imberta oraz wiolonczelisty i gitarzysty Sébastiena Giniaux. Nazwa, jaką przyjęło trio – New York Tango Trio – odnosi się do dawnej kompozycji lidera oraz pierwszych nowojorskich nagrań z udziałem Ala Fostera, George’a Mraza i Biréliego Lagrène’a.

Prawie godzinne nagranie zawiera jedenaście utworów. Prawie połowa z nich to kompozycje Galliano (wśród nich dwa wielkie hity: Tango pour Claude i Waltz for Nicky). Trzy to dzieła Astora Piazzolli – na czele z Milonga del Angel. Całość uzupełnia muzyka Erika Satie (Gnossienne No.3), Paula Misrakiego (piosenka Chiensperdussanscollier z roku 1955, znana z filmu pod tym samym tytułem z udziałem Jeana Gabina i Anne Doat) oraz Serge’a Gainsbourga (La Javanaise kończąca wieczór w prawdziwie magiczny sposób: kapitalnym duetem Galliano ze… śpiewającą publicznością).

Odbywający się w niewielkim Cully jazzowy festiwal cieszy się dużą popularnością tak wśród publiczności, jak i wykonawców. Jedni i drudzy chętnie przyjeżdżają do miejsca słynącego z wyjątkowej atmosfery. Najnowsza płyta Richarda Galliano potwierdza, że dzieją się tam rzeczy naprawdę nadzwyczajne.

Krzysztof Komorek

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO