Papierowy JazzPRESS
Patronat

Jaskułke Trio - ON

Obrazek tytułowy

Sławek Jaskułke po wielu latach koncertowania solo i realizowania projektów z fortepianem w roli głównej powraca do swojej macierzystej formacji muzycznej – składu trzyosobowego, z Krzysztofem Dziedzicem na perkusji i Maxem Muchą na basie. Premiera płyty ON - Listopad 2015.

SJ: „Faktem jest że ostatnich kilka lat poświęciłem pisaniu różnej muzyki, a w szczególności solowej. Skupiłem się na szlifowaniu warsztatu i kształtowaniu muzycznego języka. Od zawsze jednak lubiłem grać z bębnami dlatego teraz zrobiłem płytę z Trio.”

Twórczość Sławka Jaskułke ciężko jest zaszufladkować czy skategoryzować. Płyta z Orkiestrą Kameralną, Chopin na Pięć Fortepianów, duet fortepianowy, ilustracyjny album Sea, jazzowe Trio.

SJ: „Moje muzyczne poszukiwania zmierzają w różne strony, nie tylko pod względem stylistycznym ale i formalnym. Dzisiaj po sporej dawce muzycznych doświadczeń skupiam się na solo i trio. Nad tymi formami pracuję i staram się nadawać im ciekawy kierunek. Muzyka jest oceanem z początkiem ale bez końca. Obawiam się że na wszystko czego bym chciał nie starczy mi czasu, dlatego intensyfikuję i konkretyzuję swoje działania wokół form w których czuję się dzisiaj najlepiej.”

Tytuł ON można interpretować na wielu płaszczyznach.

SJ: „Tytuł ON i jego wielowymiarowość bardzo mi się podoba. Pierwszą myśl jaką miałem to oczywiście ON jako męskie spojrzenie na muzykę. Ale ON jest intrygujące, otwarte i może znakomicie funkcjonować jako identyfikacja wizualna, co stanowi ciekawe pole do popisu dla artysty grafika. Dlatego zaprosiłem do współpracy autora setek lotypów i czcionek, projektanta wielu kolekcji ubrań, dyrektora artystycznego projektów marketingowych dla takich marek jak Volvo czy TVN – Oskara Podolskiego TMOESUONE.”

Jaskułke jest dzisiaj artystą średniego pokolenia, posiadającym indywidualny styl i język muzycznej wypowiedzi. Jego muzyka jest czytelna w odbiorze i głęboka w nastroju.

SJ: „W muzyce istotne są założenia i punkt wyjścia, które dla każdego artysty są nieco inne. Mną zawładnęły harmonia i kompozycja. Nad tymi elementami sporo pracuję i one nie dają mi spokojnie spać. Najkrócej mówiąc - harmonia to niekończąca się przygoda z układaniem dźwięków w odpowiednio brzmiący sposób, a kompozycja zmusza do powściągliwości i pokory wobec muzyki i jej historycznego kontekstu.”

Album ON to płyta wyraźnie jazzowa zarówno pod względem kompozytorskim jak i wykonawczym. Wystarczy spojrzeć na skład zepołu – klasyczne trio jazzowe z chuliganem Krzysztofem Dziedzicem na bębnach i Maxem Muchą na kontrabasie.

SJ: „Ten zespół jest jak szybkie, duże i wygodne auto. Można je prowadzić delektując się jazdą, ale pod maską drzemie potężna moc. To co dla mnie ważne to możliwość podążania w różnych kierunkach. A przy trzech (nieskromnie mówiąc) niezłych kierowcach myślę że jest szansa by przejechać spory kawał drogi.”

SŁAWEK JASKUŁKE - fortepian

Pianista jazzowy, improwizator, kompozytor muzyki fortepianowej, orkiestrowej, teatralnej i filmowej. Wykładowca Katedry Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Gdańsku. Ma za sobą występy na największych scenach muzycznych i festiwalach jazzowych, m.in.: Berlin Jazz Fest, North Sea Jazz Festival, Red Sea Jazz Festival, Symphony Hall w Chicago, Carnegie Hall w Nowym Jorku, czy International Performing Arts Center w Moskwie. W lipcu 2012 roku z recitalem solowym wystąpił w Ogrodach Luksemburskich w Paryżu. Reprezentował Polskę na festiwalu Music Beyond Borders w Hong Kongu, co zaowocowało wydaniem solowej płyty “Jaskułke - Hong Kong”. Twórca projektu “Chopin na pięć fortepianów” prezentowanego premierowo na EXPO 2010 w Shanghaju oraz scenie Forbidden City Concert Hall w Pekinie i Nanyang Academy of Fine Arts w Singapurze.

MAX MUCHA - kontrabas

Kontrabasista urodzony w Częstochowie. Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Obecnie mieszkający w Berlinie gdzie kształci się pod okiem Grega Cohena w Jazz Institut Berlin. Laureat Jazz Juniors, Getxo (Hiszpania), oraz Jazz Hoeilaart (Belgia) gdzie został wyróżniony nagrodą dla najlepszego kontrabasisty konkursu.

KRZYSZTOF DZIEDZIC - perkusja

Krzysztof Dziedzic - jak sam mówi - kiedy gra solo, czasami wyobraża sobie, że walczy. Z liceum muzycznego wyrzucony za zachowanie, bo często wdawał się w bójki i awantury. Terminował u boku Tomasza Szukalskiego, który nauczył go wykorzystywać łobuzerski charakter w graniu na bębnach. Podczas współpracy z Nigelem Kennedym chuligaństwo i łobuzerka zaczęły się na skalę międzynarodową, bardzo często z udziałem policji. Na szczęście kilka lat temu proces ten został zatrzymany. Dziś - w tym znakomicie ułożonym muzyku - dalej można odczuć jego wybuchowy temperament, który słychać za bębnami czołowych artystów jazzowych na świecie.

Tagi w artykule:

Powiązane artykuły

polecane

27 czerwca

Lado w Mieście ma 10 lat

Plac Zabaw nad Wisłą

Warszawa

27 czerwca

Swingujące trójmiasto

Muzeum Miasta Sopotu

Sopot

28 czerwca

Summer Jazz Festiwal w Krakowie

Festiwal

Kraków

01 lipca

Vertigo Summer Jazz Festival

Festiwal

Wrocław

06 lipca

Jazz na Starówce 2019

Rynek Stare Miasta

Warszawa

11 lipca

12. Letnia Akademia Jazzu (karnet)

Klub Wytwórnia

Łódź

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO