Recenzja

Colin Stetson - Those Who Didn’t Run

Obrazek tytułowy

Recenzja - opublikowana w JazzPRESS - luty 2012 Autor: Piotr Wojdat

Trudno o bardziej spektakularne tegoroczne wyjście z cienia. Colin Stetson był do tej pory znany garstce najbardziej zagorzałych i najlepiej zorientowanych w temacie fanów Arcade Fire, Toma Waitsa czy Bell Orchestre. Rola drugoplanowego sidemana zaczęła go jednak mocno uwierać, co dał wyraz na docenionej płycie New History Warfare vol. 2.

Amerykański saksofonista zrealizował na niej swój autorski pomysł na muzykę, który z jednej strony pozwala wiązać z nim ogromne nadzieje na przyszłość, ale z drugiej strony sprawiał wrażenie nie do końca ukonstytuowanego. Ten problem na szczęście nie dotyczy nieco pominiętej EPki Those Who Didn’t Run. Muzyka na niej zawarta od pierwszego kontaktu robi piorunujące wrażenie. Oba utwory utrzymane są w duchu mi- nimalistycznych koncepcji Philippa Glassa, z tą różnicą, że są one zinterpretowane na potrzeby jazzowej konwencji. Przy okazji uzupełniają się niczym yin i yang: utwór tytułowy znamionuje nadejście dźwiękowej jatki, a „The End Of Your Suffering” urzeka melancholią i niespotykaną do tej pory na taką skalę w twórczości Stetsona głębią.

Those Who Didn’t Run to kolejny krok do przodu w twórczości tego znakomitego saksofonisty.

Tracklista: Those Who Didn’t Run; The End Of Your Suffering.
Colin Stetson – alto & bass saxophones

Artykuł pochodzi z JazzPRESS - luty 2012, pobierz bezpłatny miesięcznik >>

polecane

newsletter

Strona JazzPRESS wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Polityka cookies i klauzula informacyjna RODO