Fundacja EuroJAZZ i Browary Warszawskie zapraszają na wydarzenie, które zwieńczy szóstą edycję Międzynarodowego Konkursu Plakatu We Want Jazz pt. KOMEDA55.Tegoroczny temat konkursu, jaki i materiał, który zaprezentuje zespół EABS, odnosi się do postaci i twórczości Krzysztofa Komedy.
WSTĘP WOLNY!
Harmonogram:
- 17:30 - rozdanie nagród i otwarcie plenerowej wystawy finałowych prac konkursu pt. KOMEDA55
- 18:00 - start koncertu EABS Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)
EABS:
- Marek Pędziwiatr - instrumenty klawiszowe
- Paweł Stachowiak - gitara basowa
- Jakub Kurek - trąbka
- Olaf Węgier - saksofon tenorowy
- Marcin Rak - perkusja
EABS kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymykając się równocześnie wielu brzmieniowym schematom i prezentując autorskie podejście do utartych muzycznych standardów. Brzmieniu zespołu towarzyszy idea “rekonstrukcji z dekonstrukcji”. Ta charakterystyczna forma odnosi się do hiphopu, sampli oraz loopów, która poprzez środek wyrazu jakim jest jazz, pozwala uzyskać całkowicie nową i unikalną kompozycję.
Taki właśnie był debiutancki krążek EABS pt. Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) w całości poświęcony twórczości legendy polskiego jazzu - Krzysztofowi Komedzie. Płyta ta zyskała bardzo wysokie notowania wśród jazzowych krytyków i - być może ze względu na nieortodoksyjne podejście - trafiła również w gust młodszych odbiorców. Dzięki temu i dzięki bezkompleksowemu łączeniu różnych muzycznych wpływów EABS błyskawicznie wyrósł na jeden z najważniejszych zespołów jazzowych, który przełamując bariery gatunków występował nie tylko na największych jazzowych festiwalach Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą Warsaw Summer Jazz Days czy na Bielskiej Zadymce Jazzowej, ale z powodzeniem pokazywał się publiczności na Woodstock, Open'er czy biorąc udział w trasie Męskie Granie. EABS ma na koncie dziewięć wysoko ocenianych albumów.
Oprócz utworów z pierwszej płyty zespół zaprezentuje fragmenty z przygotowywanego właśnie pod roboczym tytułem materiału: Repetitions II (Sketches of Krzysztof Komeda). Opiera się on na odnalezionych przez Krzysztofa Balkiewiczka bardzo wczesnych i nigdy nie zarejestrowanych partyturach Komedy z okresu licealnego.