Andrzej Jagodziński Trio wystąpi 19 października Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
Skład:
- Andrzej Jagodziński – fortepian
- Adam Cegielski – kontrabas
- Czesław „Mały” Bartkowski – perkusja
Program koncertu
- Preludium C- dur, BWV 846
- Preludium es - moll, BWV 853
- Partita nr 2 c- moll, BWV 826. I. Sinfonia
- Koncert klawesynowy d- moll, BWV 1052. Adagio
- Małe preludium c- moll BWV 999
- Aria na strunie G BWV 106
Andrzej Jagodziński, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej, znakomity pianista, akordeonista, kompozytor, aranżer.
W środowisku muzycznym znany i ceniony od lat osiemdziesiątych, sławę i uznanie szerokiego grona słuchaczy w kraju i na świecie zdobył w latach 90. XX wieku z udziałem muzyków swojego tria, czołowych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej (kontrabasisty Adama Cegielskiego i perkusisty Czesława „Małego” Bartkowskiego, rozpoczynającego karierę muzyczną w zespole Krzysztofa Komedy), wspaniałymi jazzowymi interpretacjami muzyki Fryderyka Chopina.
W latach dwutysięcznych zaczął sięgać po utwory innych kompozytorów polskich: Krzysztofa Komedy, Andrzeja Kurylewicza, Jerzego Wasowskiego, Jerzego „Dudusia” Matuszkiewicza, a także po utwory polskiej muzyki ludowej czy większe formy muzyki klasycznej, jak np. Sonata b-moll Chopina czy wybrane części symfonii Ludwiga van Beethovena.
Nadal bazując na Triu zaczął rozwijać aparat wykonawczy w swoich aranżacjach o innych instrumentalistów, wokalistów, orkiestrę kameralną. Kulminacją poszukiwań brzmieniowych i formalnych jest napisany przez niego Koncert Fortepianowy g-moll na trio jazzowe i orkiestrę symfoniczną, nagrany z udziałem orkiestry Polskiej Filharmonii Narodowej, a także Requiem na trio jazzowe, troje wokalistów jazzowych i chór mieszany nagrane z udziałem Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia.
Wracając do początków sukcesu i brzmienia tria jazzowego jako podstawowego składu wykonawczego interpretującego muzykę Chopina, najnowszą inspiracją Jagodzińskiego stała się twórczość ojca europejskiej muzyki, mistrza polifonii Jana Sebastiana Bacha.
W odróżnieniu od muzyki Chopina, w której złożone harmonie i wysmakowane melodie były podstawą i inspiracją do improwizacji, w muzyce Bacha, dla Jagodzińskiego i jego Tria tą inspiracją jest wielogłosowość i nieskończone możliwości przenikania i wpływania na siebie poszczególnych głosów oraz próba osadzenia tej muzyki w idiomie jazzowym.