Olbrzym i Kurdupel oraz Hugo Costa i Philipp Ernsting wystąpią 11 maja w Poznaniu w Dragon Social Club.
Wystąpią:
- Olbrzym i Kurdupel - Tomasz Gadecki (saksofon tenorowy) i Marcin Bożek (akustyczna gitara basowa)
- The Art Of Crashing - Hugo Costa (saksofon altowy) i Philipp Ernsting (perkusja)
- Ad Hoc Quartet: Gadecki, Costa, Bożek, Ernsting
Olbrzym i Kurdupel - to duet improwizatorów - Marcina Bożka i Tomasza Gadeckiego. Duet powstał wiosną 2007 roku w Trójmieście. Na początku roku 2008 pod nazwą Olbrzym i Kurdupel weszli do studia i zarejestrowany został materiał na pierwszą płytę o dźwięcznym tytule Frrrrr.... 7 kwietnia 2012 ukazał się drugi album pod tytułem Six Philosophical Games. W 2014 miała miejsce premiera trzeciej płyty zespołu wydanej nakładem Kilogram Records. Album jest rejestracją koncertu, który odbył się w klubie Alchemia w Krakowie i nosi tytuł Work. Czwarta płyta to In Side Shout nagrana z niemieckim perkusistą Willim Hanne. Piąty album to DVD Olbrzym i Kurdupel Aleatorycznie z towarzyszeniem Orkiestry Teatru Muzycznego w Gdyni.
Costa & Ernsting - to free jazzowy duet improwizujący rezydujący w Rotterdamie. Muzycy znani są z dwóch trzyosobowych składów, które uprawiają improwizację na skrzyżowaniu wielu gatunków – Albatre i Anticlan. W Poznaniu – jako duet - promować będą swój pierwszy album The Art Of Crashing.
Hugo Costa - saksofonista mieszkający w Rotterdamie, muzykuje w różnych projektach, od nowoczesnego jazzu, free jazzu, awangardowego jazzu, jazzcore'u po muzykę swobodnie improwizowaną, w tak różnych projektach, jak Albatre, Anticlan, Costa/Ernstingn Duo, Real Mensh, Garuda Trio, trio Land Over Water i Rotterdam Kinematic Ensemble. Artysta koncertował w Europie, występował także w Japonii i Tajlandii.
Philipp Ernsting - innowacyjny perkusista działający na scenie improwizowanej w Rotterdamie, a także zajęty muzyk sesyjny. Intensywnie koncertuje z wieloma projektami, m.in. Albatre, Acid Folk Five, Doctor Schnitt i Anticlan, od lat związany ze sceną tańca nowoczesnego, wydał wiele płyt dla wydawnictw Clean Feed i Creative Source.
Czterdziesta czwarta edycja spontanicznego cyklu kontynuuje free jazzową estetykę, jaką organizatorzy zaproponowali w edycji poprzedniej, która odbyła się ledwie cztery dni przez niniejszym wydarzeniem koncertowym.